Západní obchvat - Kudy povede?

Často jsme jako opozice kritizováni, že nedokážeme prosadit nic z našich předvolebních slibů. To, že tomu tak není, ukazuje například naše snaha o zamezení rozšíření průmyslové zóny u sídliště Zelená Louka.

Jako reakce na naši kritiku vznikla územní studie posuzující současné využití pro průmysl, s alternativou změny lokality pro bydlení. Zadáním bohužel nebylo posoudit lokalitu i pro jiné účely, jako je například sport nebo rekreace. S tímto omezením pak studie očekávaně možnost využití pro průmysl potvrdila, avšak za podmínky provedení souboru opatření redukujících negativní dopady na přilehlé sídliště.

Pomineme-li důležité požadavky na zamezení hluku, prašnosti, světelného i vizuálního smogu, považujeme za další významný závěr studie potvrzení naší kritiky, že územní plán neřeší negativní dopady nákladní dopravy z průmyslové zóny na sídliště Zelená Louka. Studie potvrdila potřebu samostatného napojení zóny do ulice Krkonošská. Současně potvrdila možnost výstavby mimoúrovňového připojení s využitím mostu na konci ulice Mírová. Tato nová křižovatka by byla dalším napojením průmyslové a obchodní zóny v ulici Krkonošská a alternativou k jízdě ulicí Horská z centra města na Zelenou Louku. Další napojení je s ohledem na pokračující rozvoj obou zón nezbytné. Hrozba naplnění kapacity okružní křižovatky „U Rýbrcoula“ je totiž již nyní zřejmá. Přehodnocení bude nutné také u připojení Západního obchvatu, který využití křižovatky „U Rýbrcoula“ nevhodně předpokládá. Jsem přesvědčen, že by mělo dojít ke změně trasy Západního obchvatu a jeho napojení přes studií navrženou křižovatku v ulici Mírová, případně na konci ulice Krkonošská, u křižovatky se silnicí na Peklo. Nejenom situace okolo průmyslových zón v Horním Starém Městě a v ulici Krkonošská ukazuje, že územní plán v mnoha ohledech nevyhovuje nejen současným, ale zejména budoucím potřebám města.